Facebook versus Instagram

Medzi dve najväčšie sociálne siete v súčasnosti patria Facebook a Instagram. Poďme sa im pozrieť na zúbok a zistiť, ktorá z nich má väčší vplyv na náš život.

mobil

Facebook
Kto nie je na Facebooku, ten ako keby ani nebol – známa fráza, ktorú používame stále častejšie. Je pravdou, že nepoznáme vo svojom okolí človeka, ktorý by nebol na sieti registrovaný a ak nepridáva príspevky, minimálne sliedi a sleduje iných užívateľov.  Firmy môžu sieť použiť na propagáciu a dokonca na predaj svojich produktov, či služieb.
Sieť založil v roku 2004 Mark Zuckerberg ako spôsob komunikácie študentov Harvardskej univerzity.  Jej popularita sa však rýchlo šírila a od roku 2006 sa môže na sieť pripojiť ktokoľvek starší ako 12 rokov.  Facebook je využívaný hlavne na vyhľadávanie priateľov a ich spojenie s nimi, ale aj na zdieľanie videí a fotografií.
A čo vravia štatistiky? Mesačne sa pripojí na Facebook viac ako 2,3 bilióna užívateľov, v Európe využíva sieť 307 miliónov ľudí (najviac užívateľov je vo veku 25 až 34 rokov), každú sekundu pribudne na Facebooku 5 nových profilov (ale až 83 miliónov profilov je falošných), najväčší nápor zažíva sieť medzi 13.00 až 15.00 hod a denne strávime na sieti v priemere 20 minút.

Instagram
Aplikácia bola dostupná na stiahnutie od roku 2010 a od samého začiatku bola určená hlavne na zdieľanie fotografií. Dnes, tak ako Facebook, slúži aj na komunikáciu a propagáciu. Užívatelia využívajú  možnosť aplikácie množstva filtrov a týmto spôsobom  upravovujú svoje videá a fotografie.
V poslednom období je  Instagram skvelým prostriedkom na propagáciu produktov, či firiem. Mnoho známych osobností a influerencerov sa živia fungovaním na sieti a to reklamou a spoluprácou s firmami.

twittwr

Ako je na tom Instagram štatisticky? Mesačne má 1 bilión aktívnych užívateľov, 500 miliónov ľudí sa denne pripojí  na túto sieť a z toho až 70% ľudí si prezerá tzv.denné insta príbehy ostatných užívateľov. Zaujímavé pre firmy je hlavne to, že až 30% ľudí, ktorí sa prihlásia na sieť, si zakúpia produkt, ktorý objavia na Instagrame.
Obe siete majú svojich odporcov i priaznivcov. Kým Facebook je jednotkou v spájaní ľudí, Instagram je neoceniteľný pre svoju marketingovú a predajnú silu.

Facebook versus Instagram
5 (100%)1